Noniin. Dieetti starttasi 28.8.2011. Tässä hieman lukuja päivästä 1:

paino: 88

rasvaprosentti: 44

vyötärönympärys: 104

Muutama päivä takana ja tässä hieman tunnelmia. Painonpudotushan tapahtuu xtravaganzan ryhmässä. Aloittaa piti täysivauhdilla (n. 500kcal/päivä, 3 pussiateriaa xtra VLCD -sarjasta). Terveys piti kuitenkin laittaa etusijalle, ja kun täysivauhti osoittautui nopeasti epäsopivaksi, tuli kuvioon puolivauhti.

Liikunnasta olen pitänyt breikkiä lähes yhtä kauan kuin terveellisestä ruuasta ;) Nyt kuitenkin investoin kunnollisiin urheiluvaatteisiin (alerekistä, tietty) ja toivon saavani niistä lisää motivaatiota käydä salilla ja jumpassa 2-4 kertaa viikossa. Ajattelin aloittaa (taas) juoksukoulun, samalla kuin muunkin säännöllisemmän ja monipuolisemman liikunnan.

Olen kenties siinä poikkeuksellinen painonpudottaja, että minulla ei ole vaakaa. On toinen tarina, mitä sille vaa'alle aikoinaan tapahtui, mutta nyt en ainakaan pääse kyttäämään kilojani päivittäin ja "huijaamaan" viikkopunnituksissa, vaan mennään sillä mentaliteetilla, että Tanita-vaaka on totuus.

Noh, tässäpä tämä tältä erää. Seuraava punnitus edessä 5.9., ja odotan sitä jo kauhunsekaisin tuntein. Olen syönyt ohjeiden mukaan, liikkunutkin tavallista enemmän, mutta katsotaan riittääkö se. Ensimmäisen välitavoitteen olen asettanut 5 kiloon. Kun saan sen pysymäänkin poissa, voin sanoa päässeeni alkuun. Seuraava välitavoite on sitten 10 kg. Sitten 15 kg. Sitten 20 kg.. ja sitten on edessä loppurutistus, viimeiset pari kiloa tavoitteesta...

Syy, miksi laitan välitavoitteeni tähän blogiin, on yksinkertainen. Voin hehkuttaa onnistumisiani ja seurata omaa edistymistäni myös täällä blogissa. Tiedä häntä lukeeko tätä edes muut kuin minä, mutta koska minulla ei a) ole päiväkirjaa eikä b) pöytälaatikkoa mihin jemmata päiväkirjani, tukeudun internetin ihmeelliseen maailmaan pysyäkseni rehellisenä itselleni. En aio pitää ruokapäiväkirjaa, kyllä numerot vaa'assa ja mittanauhassa kertovat, olenko syönyt ja liikkunut niin kuin kuuluu.

xoxo,

xtrakiloinen kakskymppinen.